Tinggal Link Disini!!!!!!!!

Monday 29 November 2010

BERBATOV: TERKEJUT LEDAK 5 GOL


MANCHESTER - Dimitar Berbatov mengakui dia sendiri terkejut dengan  lima gol yang dijaringkan apabila Manchester United mengaibkan Blackburn Rovers 7-1 di Old Trafford, kelmarin. Berbatov meletakan United mendahului lawan hanya 72 saat perlawanan bermula. Pemain Bulgaria itu meraih hatrik selepas cuma seminit babak kedua,dengan menyudahkan gerakan yang dimulakannya ketika merembat masuk hantaran lintang Nani.Berbatov kemudian menjaringkan gol keempat apabila rembatan Park dihadang, tetapi bola melantun tepat ke arah Berbatov untuk pemain itu merembat masuk dari jarak dekat, sebelum meraih gol kelima dan yang ketujuh United apabila rembatannya tepat ke penjuru gawang dan gagal diselamatkan Paul Robinson.


Berbatov menjadi pemain keempat sejak pengenalan Liga Perdana untuk menjaringkan lima gol dalam satu perlawanan, mengikut jejak Andy Cole, Alan Shearer dan Jermain Defoe."Bagi saya, ia lebih mengenai bagaimana saya bermain, bantuan yang saya berikan, bagaimana saya bergandingan dengan pemain lain. Hari ini saya menjaringkan gol, jadi saya amat gembira. "Kami kini berada pada kedudukan yang hebat. Kami mahu kekal di tangga teratas."Saya sedar laluan masih panjang tetapi dengan skuad yang kami miliki, pemain yang kami ada, jika kami bermain seperti ini, saya fikir kami akan kekal teratas," katanya.




Share/Bookmark

No comments:

Post a Comment